Svar på tal, för första gången

Elen behövs till 90% i städerna. Därför är det rimligt att stadsborna tar sitt ansvar och att vindkraftverken placeras i städerna. Inte på landet.

En J. komenterade mitt förra inlägg, och jag förstår tanken, men rent nationellt, alltså över hela Sverige, så måste vindkraftverken faktiskt stå någonstans. Det stämmer att det är storstäderna som använder mest el, vilket är helt logiskt eftersom det bor flest där, men det går inte att ha vindkraftverk i städerna, de går inte att bygga upp mitt på ett torg elller så, de måste alltså stå utanför staden och därmed på landsbygden.

Kommentarer
Postat av: Bea

Tjaa... Jag vet inte, skulle vara ganska kul att ha en gigantisk snurra utanför fönstret som man kunde... Typ... Blåsa på..?



...Eller kanske inte...

2011-04-08 @ 20:16:04
URL: http://beagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0